7 april 2022
“Wij hebben de naasten van onze bewoners hard nodig voor het leveren van onze zorg, omdat zij de bewoners het beste kennen”, zegt Christine van der Male van QuaRijn. ”Op Familienet hebben we laatst een foto geplaatst van een mevrouw die kralen aan het rijgen was en daarvan genoot. Daar reageerde een familielid op: moeder was vroeger coupeuse geweest en maakte kleding voor ijsdansers. Door zo’n bericht op Familienet werd me dat ineens duidelijk.”
Haar collega Debby van Velthuizen zegt: “Als je eens wist hoeveel likes we terugkrijgen van de naasten. Die waarderen de berichten enorm. Onlangs sprak ik een dochter die erg veel moeite had gehad om de zorg voor haar moeder los te laten. Dankzij Familienet zag ze hoe goed het met haar moeder ging en dat gaf haar rust.”
En het contact van families onderling? Christine: “We maken op een aantal locaties intensief gebruik van het Forum en daar zie je hoe families ook onderling met elkaar in contact komen.” Debby: “Iemand opperde zelfs op het Forum om geld bij elkaar te leggen om een pergola voor de tuin aan te schaffen. Dat is direct geregeld, geweldig toch?”
Contact met Familienet
Christine is coördinator voor QuaRijn en Debby voor locatie De Koekoek voor het gebruik van Familienet. Ze zijn erg enthousiast over de samenwerking met de helpdesk: “Als we een vraag of opmerking hebben, krijgen we altijd binnen een dag een inhoudelijk antwoord. Dat is echt het grote pluspunt van Familienet en dat mag je gerust in je stukje vermelden.”